Lyckat samarbete mellan Telenor Arena och Wasabi Web gav ökade intäkter

14 June 2013

I oktober 2013 fick webbyrån Wasabi Web i uppdrag att bygga en ny hemsida samt en mobilapp för Telenor Arena. Tack vare byråns kunskaper inom bland annat responsiv design och webbdesign genom Wordpress lyckades de producera en webbsida som minst sagt motsvarade Telenor Arenas förväntningar. Sedan den nya hemsidan blev klar har arenan nämligen kunnat öka sin försäljning på webben med hela 19 %.

När norska Telenor Arena bestämde sig för att göra om sin hemsida var Wasabi Web en av webbyråerna som tog upp kampen om uppgiften. Att valet slutligen föll på just Wasabi Web berodde bland annat på byråns specialkunskaper inom Wordpress och Wordpress-pluginet Woo Commerce. Wasabi Web är dessutom en byrå med tydlig inriktning på konvertering och på att kunna erbjuda sina kunder skräddarsydda lösningar för webb, vilket lockade Telenor Arena till att inleda ett samarbete med dem. När nyheten kom var tidningen Resumé en av aktörerna som berättade om den. Läs deras artikel här.

Interaktionsdesign, programmering, responsiv design och utveckling i Wordpress är några av insatserna som Wasabi Web bidrog med i projektet med Telenor Arena. Genom tydliga målsättningar och en utförlig kartläggning av vad som förväntades generera intäkter lyckades Wasabi Web dessutom göra den nya webbsidan användarvänlig och estetiskt tilltalande. Resultatet av detta blev att försäljningen av evenemangsbiljetter kunde öka, vilket också ökade intäkterna.

I samband med att hemsidan gjordes om fick Telenor Arena också en ny mobilapp. Wasabi Web kunde med hjälp av sitt team av webbdesigners skapa en mobilanpassad och användarvänlig version av den nya sajten. Appen innehåller all information användaren behöver, presenterad på ett snyggt och överskådligt sätt.

Det lyckade samarbetet betraktas av båda parter som en början på en lång relation. Wasabi Web har sedan starten år 2010 kunnat samla på sig ett flertal stora kunder. Telenor Arena kan nu ansluta sig till en lång lista där bland annat Svenska Kyrkan, Länsförsäkringar Uppsala och den internationella konsultbyrån WSP redan finns med.